Ποιες είναι οι τροφές με φυτικές ίνες;

Οι φυτικές ίνες μειώνουν το σάκχαρο του αίματος, ρίχνουν τα επίπεδα της χοληστερίνης δεσμεύοντας μεγαλύτερο μέρος της και εμποδίζοντας τον οργανισμό να το απορροφήσει, βοηθούν στην καλύτερη λειτουργία του εντέρου και τη διατήρηση της σιλουέτας μας, αποτρέπουν την εμφάνιση αιμορροΐδων, ενώ δρουν και ενάντια στον καρκίνο του παχέος εντέρου.

Ανάλογα με τη διαλυτότητά τους, οι φυτικές ίνες διακρίνονται στις εξής δύο κατηγορίες: διαλυτές και αδιάλυτες.

Η σπουδαιότητα των αδιάλυτων φυτικών ινών αναγνωρίζεται, κυρίως, στο ότι συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του εντέρου, δρώντας κατά της δυσκοιλιότητας στην πρόληψη κατά του καρκίνου του εντέρου, ενώ παράλληλα μπορούν να μειώσουν την πιθανότητα εμφάνισης εκκολπωμάτωσης και αιμορροΐδων. Αντίστοιχα, η σημασία των διαλυτών φυτικών ινών διακρίνεται στη ρύθμιση των επιπέδων της γλυκόζης στο αίμα, λόγω της ικανότητας που έχουν να επιβραδύνουν τη διαδικασία της πέψης και την απορρόφηση των υδατανθράκων. Ακόμη, κάποιες μεμονωμένες διαλυτές φυτικές ίνες συμβάλλουν στη διατήρηση φυσιολογικών επιπέδων χοληστερίνης.

Ποιες είναι οι τροφές με φυτικές ίνες;

Όλες οι φυτικές τροφές περιέχουν, τόσο διαλυτές όσο και αδιάλυτες φυτικές ίνες. Πιο συγκεκριμένα, θα βρείτε τις διαλυτές φυτικές ίνες σε τροφές, όπως τα όσπρια (φακές, ρεβίθια, φασόλια), τα φρούτα (αχλάδια, μήλα, πορτοκάλια, φράουλες, βερίκοκα, ροδάκινα), τα λαχανικά (λάχανο, μαρούλι, αγκινάρες, κρεμμύδια, καλαμπόκι, τομάτα, μπρόκολο, αρακάς, φασολάκια) και τα προϊόντα βρώμης.

Αντίστοιχα, θα βρείτε τις αδιάλυτες φυτικές ίνες σε τρόφιμα, όπως τα σιτηρά, το ψωμί ολικής άλεσης, το πίτουρο σιταριού και στους ξηρούς καρπούς και σπόρους, οι οποίοι είναι, επιπλέον, καλή πηγή ακόρεστων λιπαρών.

 

(Visited 111 times, 1 visits today)